Woord van de fractievoorzitter

we+zijn+gekomen+om+hem+eer+te+bewijzenvrijdag 23 december 2016 11:13

Berlijn, afgelopen maandag. Wat kan zo'n gebeurtenis je stilzetten bij de gebrokenheid in deze wereld. Wat een verdriet, wat een haat, wat een angst....In deze tijd van Advent, verwachting, kijken we vooruit naar Kerst, het moment dat God naar ons toekwam. En wat een troost dat we verder vooruit mogen kijken naar het moment dat God deze aarde nieuw zal maken... Tegelijk mogen we tot die tijd ons werk hier op aarde doen, en iets van Gods liefde voor deze wereld daarin laten zien.

Als Statenfractie kunnen we terugkijken om een boeiend jaar. We zijn nu bijna een jaar in de nieuwe samenstelling bezig, en ik kan zeggen dat we al als een echt team functioneren. We voelen een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het werk in de Staten, en vullen elkaar daarin goed aan. Zo hebben we lastige onderwerpen als de vestiging van een factory outletcenter (FOC), de uitbreiding van Groningen Airport Eelde, windplannen, gasboringen, het sensorcluster, samen opgepakt en heeft ieder vanuit zijn/haar rol een steentje bijgedragen.

Waar we landelijk zien dat de polarisatie toeneemt, zien we dat ook in de provinciale politiek. Ik zie het als een mooie uitdaging voor het nieuwe jaar om vanuit de inhoud ons politieke werk te doen. Dat we bruggen slaan waar dat kan en scherp zijn waar dat moet.
We mogen daarbij Gods Woord als richtsnoer gebruiken, wetend dat we het niet op eigen kracht en inzicht alleen hoeven te doen.

Ik hoop u in het nieuwjaar te ontmoeten op de Drentse ChristenUnie-nieuwjaarreceptie op 25 januari (van 18-20 u, Lichtpunt Assen), en wens u, mede namens de hele fractie, gezegende feestdagen!

Bernadette van den Berg
Fractievoorzitter ChristenUnie Drenthe