Communicatiemedewerker

Als Fractiemedewerker Communicatie ben je werkzaam binnen de politieke fractie van de ChristenUnie Drenthe. Je bent de verbindende schakel tussen de fractie en onze achterban en volgers.

Je bent lid van de ChristenUnie, of bereid om lid te worden.

Functie-inhoud
Als Fractiemedewerker Communicatie houd jij je vooral bezig met het maken en uitvoeren van een communicatiestrategie voor de ChristenUnie Drenthe. Daarbij hoort het maken en beheren van een contentkalender, het maken van content voor onze website en sociale media, het maken van nieuwsbrieven, en het maken of begeleiden van drukwerk. Ook het (experimenteren met het) maken van video's van het werk van de fractie hoort hierbij.

Taken
Als Fractiemedewerker Communicatie:

• zorg je voor een goed en herkenbaar CU-geluid, waarbij je de ChristenUnie-huisstijl volgt
  • maak je een vertaling van de politieke bijdragen van onze raads- en commissieleden. Hiervoor maak je een goed leesbare blog op de website, plaats je een bericht op Facebook en Twitter, en maak je een passende afbeelding voor Instagram
  • maak je video's van (het werk van) de ChristenUnie Drenthe, zoals werkbezoeken
  • bij binnenkomende reacties reageer je op een laagdrempelige manier, die past bij de ChristenUnie
  • per kwartaal maak je een digitale nieuwsbrief met de belangrijkste hoogtepunten
  • voor bijzondere activiteiten en in voorkomende gevallen zorg je voor drukwerk (flyers, folders) en/of ander campagne-materiaal
  • wil je graag experimenteren met verschillende media en de mogelijkheden die dat biedt, om de politiek en samenleving dicht bij elkaar te houden

Profiel
De Fractiemedewerker Communicatie heeft (een aantal van) deze eigenschappen / ervaringen:

• is gericht op goed overleg en kan zelfstandig werken
  • neemt initiatief
  • ervaring met het schrijven van aantrekkelijke teksten
  • ervaring met sociale media
  • ervaring met het maken van afbeelding (voor sociale media)
  • ervaring met het maken van video’s
  • ervaring met vormgeving (offline en online)

Wat bieden wij
Bij het Partijbureau van de ChristenUnie kunnen relevante cursussen worden gevolgd, zoals het schrijven van teksten, een cursus voor Webmaster, en Privacy. Deze worden door de partij vergoed.

Ook bieden we een vergoeding voor de werkzaamheden. (We gaan uit van ongeveer 4 uur per week, maar rekenen op een flexibele inzetbaarheid. De politiek kent een eigen en slecht voorspelbare dynamiek.)

Deze functie is ook te combineren met de functie Fractiemedewerker (4 uur) en Communicatiemedewerker (4 uur) van de ChristenUnie Emmen.

Reageren
Wil jij het politieke geluid van de ChristenUnie Emmen voor een groeiende groep mensen toegankelijk maken? Neem dan contact op met fractievoorzitter Bernadette van den Berg.