Verhuiscoach voor ouderen

Rijtjeshuis.jpgdinsdag 20 november 2018 15:25

Het College heeft op aanreiken van de ChristenUnie toegezegd om mogelijkheden te onderzoeken tot het samen met gemeenten aanstellen van verhuiscoaches voor ouderen in Drenthe.

Tijdens de begrotingsbehandeling heeft het College daarnaast op aanreiken van de ChristenUnie toegezegd om mogelijkheden te onderzoeken tot het samen met gemeenten aanstellen van verhuiscoaches voor ouderen in Drenthe.

Door het aanstellen van een verhuiscoach worden mensen enerzijds geholpen om iets voor elkaar te krijgen wat ze graag willen, namelijk gelijkvloers of kleiner wonen en anderzijds wordt door een eventuele verhuizing de doorstroming op de woningmarkt op gang geholpen. Onlangs is de suggestie van de ChristenUnie al opgepakt om samen met de Drentse gemeenten voorlichting te geven over de mogelijkheden tot woningaanpassing, om huizen levensloopbestendig te maken (het project Lang zult u wonen). Bernadette van den Berg, fractievoorzitter ChristenUnie: “De verhuiscoach zou een mooie aanvulling zijn op het aanbod dat via ‘Lang zult u wonen’ al wordt aangeboden.”

Archief nieuwsberichten > 2018