In gesprek met de Statenleden - verslag bijeenkomst 18 juni

interview Gedeputeerde en Statenlidmaandag 18 juni 2018 14:00

Maandag 18 juni waren we als Statenfractie en leden van de ChristenUnie Drenthe te gast in De Schildhoeve in Fluitenberg. Samen met de leden is nagedacht over de uitdagingen van de provincie voor de komende tijd. We zien terug op een zeer geslaagde avond! Klik hier voor een korte sfeerimpressie.

Niet iedereen weet wat nu precies de werkzaamheden van een Statenlid of Gedeputeerde zijn. Daarom begon de avond met een interview met Gedeputeerde Tjisse Stelpstra en fractievoorzitter Bernadette van den Berg. Zij hebben het een en ander gedeeld over hun dagelijkse werkzaamheden. Ook hebben zij een toelichting gegeven op enkele onderwerpen die in de afgelopen periode aan de orde zijn geweest in de Provinciale Staten, zoals het OV, de energietransitie en drugsafval.

Hierna werden de aanwezigen aan het werk gezet. Op een interactieve manier hebben we, onder het genot van voldoende koffie en thee, met elkaar nagedacht over welke onderwerpen in Drenthe het meest belangrijk zijn. Welke knelpunten zien onze leden? Samen hebben de aanwezigen voor veel problemen ook oplossingen kunnen aandragen. Ook konden er vragen gesteld worden aan de Statenleden.

De besproken zaken worden door de Statenleden meegenomen in hun werk voor de Provincie en vormen ook input bij het schrijven van het verkiezingsprogramma (volgend jaar zijn de Statenverkiezingen).

De Statenfractie nodigt u van harte uit om zowel uw zorgen als nieuwe ideeën met hen te blijven delen. U kunt ons bereiken via fractie@drenthe.christenunie.nl .

Archief nieuwsberichten > 2018