Bestuurslid G.J. Bent op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer Verkiezingen

CU Drenthe.jpg
Door Webredactie Drenthe op 14 oktober 2020 om 22:42

Bestuurslid G.J. Bent op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer Verkiezingen

Gert Jan Bent uit Smilde, voorzitter van het Provinciaal ChristenUnie bestuur, staat op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer verkiezingen. Bent is momenteel directeur-bestuurder van een schoolvereniging met 22 basisscholen en daarnaast gemeenteraadslid voor de ChristenUnie in Midden-Drenthe.

GJ Bent.jpg

Op de voorlopige kandidatenlijst staat Gert Jan Bent op plaats 20.
Bent: “De ChristenUnie gaat de verkiezingen in met de boodschap ‘aandacht voor wat echt telt’. Wat voor míj echt telt is de soms uitzichtloze situatie van jongeren en ouderen met schulden. Zij zijn vaak het slachtoffer van malafide incassobureaus, gewetenloze schuldeisers en een overheid die zich opstelt als gesloten bastion. De ChristenUnie wil het breekijzer zetten in die situaties en knokken voor nieuwe hoop. Ik ben zeer gemotiveerd om daaraan bij te dragen.”

Bent wil in Drenthe actief campagne gaan voeren voor de ChristenUnie. “Waar mogelijk op straat, maar zeker ook online, zullen we als team het verhaal van de ChristenUnie ook in Drenthe laten horen. Een verhaal over Naoberschap, over een maatschappij die draait om mensen en over kiezen voor de schepping. Een verhaal van ‘aandacht voor wat echt telt’, zeker ook in Drenthe.”

Zie hier het artikel in het DVHN