street-seat-train-transportation-transport-vehicle-7528-pxhere.com.jpg
Gerben.jpg
Door Gerben Brandsema op 8 mei 2024 om 17:00

Studenten op de bus

Vorig jaar zijn er veel ritten van Qbuzz uitgevallen vanwege ziekte van chauffeurs en personeelstekort. Daarom heb ik tijdens de commissievergadering voorgesteld om studenten op te leiden tot chauffeur.

Studenten op de bus

Tijdens de commissievergadering op 8 mei hebben we de jaarstukken en begroting besproken van het OV-bureau Groningen-Drenthe. Er zijn in 2023 veel ritten uitgevallen vanwege ziekte van chauffeurs en personeelstekort. Om het busvervoer in Groningen en Drenthe op niveau te houden blijft inzet nodig en creatieve ideeën kunnen daarbij helpen.

In Utrecht leidt busvervoerder Hermes al met succes studenten op tot chauffeur. Met Groningen als dé studentenstad van Nederland moet zo'n concept hier in het Noorden ook kunnen werken. En uiteraard moet dan breder gekeken worden dan alleen de stad Groningen, want elders in Groningen en Drenthe zijn ook studenten die dit interessant zouden kunnen vinden.

De Gedeputeerde neemt dit idee mee naar Qbuzz en we hopen dat mede daardoor het komende jaar de bussen voldoende zullen rijden.

Klik op onderstaande links voor dit onderwerp in de media:

Labels: