Berichten geschreven door Tjisse Stelpstra

1. Afbeelding1.png
    Door Tjisse Stelpstra op 24 november 2020

Afval bestaat niet!

We moeten veel zuiniger omgaan met onze grondstoffen. Daarom is het belangrijk dat we zo weinig mogelijk weggooien en zo veel als het kan hergebruiken. Ons huidig economisch systeem is desastreus voor het milieu. We gebruiken nu al meer dan twee keer zoveel als de aarde kan hebben; en we hebben maar een aarde!

Dat is de hele korte kernboodschap die de Europese Commissie in het Actieplan Circulaire Economie heeft opgeschreven. Het plan kondigt daar allerlei maatregelen op aan voor de komende jaren. Vorige maand nam het Europees Comite van de Regio’s de opinie over die ik daarover schreef.

2. Windmolens.jpg
    Door Tjisse Stelpstra op 24 februari 2019

Drenthe is vol

Tjisse Stelpstra is helder richting Den Haag: “We zitten vol met jullie natuur, met jullie koeien, met jullie bossen die CO2 afvangen en vol met landschap.” Bij verschillende overlegtafels voor het Klimaatakkoord is de gedachte dat er genoeg ruimte is in het Noorden.

3. Energiemast
    Door Tjisse Stelpstra op 30 januari 2019

Brief van Drenthe aan minister Wiebes

Afgelopen week heb ik het initiatief genomen om een brief van het college aan minister Wiebes van Economische Zaken te schrijven in verband met de beperkte netcapaciteit in Drenthe.