Staatssecretaris Paul Blokhuis laat handtekening achter in Drenthe

CU Drenthe.jpg
Door Webredactie Drenthe op 4 maart 2019 om 23:27

Staatssecretaris Paul Blokhuis laat handtekening achter in Drenthe

Als fractie mochten we maandag 4 maart samen met Staatssecretaris Paul Blokhuis een werkbezoek brengen aan de stichting MensA in Meppel. Samen met ChristenUnie Meppel werden we ontvangen voor een heerlijke Iraanse maaltijd.

De stichting MensA wil mensen weer op weg helpen die op enig moment tegen drempels in hun leven aanlopen. Hiervoor organiseren ze onder andere wekelijks een internationaal eetcafé waar ieder die dat wil, voor een klein bedrag kan aanschuiven bij een heerlijke maaltijd die met liefde wordt klaargemaakt door vrijwilligers. Ook worden er cursussen op allerlei gebied georganiseerd en gezellige bijeenkomsten. Het mooie van dit concept is dat op den duur de bezoekers zich zo thuis voelen, dat zij zelf als vrijwilligers kunnen gaan meedraaien en anderen de helpende hand kunnen bieden.

Aan de muur hangen borden met allemaal handomtrekken daarop getekend. Minette, een van de vaste medewerkers, gaf aan dat de handen symboliseren dat men met elkaar de schouders eronder zet en elkaar weer op weg helpt. Daar zetten Paul Blokhuis en lijsttrekker Tjisse Stelpstra graag hun (letterlijke) handtekening onder!

Hartelijk dank vrijwilligers van de MensA voor de fijne ontvangst!