Meld je aan voor het jongerendebat in Assen!

Logo groot
Roy.jpg Jerke Setz3
Door Roy Pruisscher, Jerke Setz op 22 december 2022 om 10:00

Meld je aan voor het jongerendebat in Assen!

PerspectieF, de jongerenafdeling van de ChristenUnie, organiseert op 17 januari om 19:00 een jongerendebatwedstrijd. Hoofdmoot van de avond is een debat over Drentse onafhankelijkheid.

Drents Statenlid en ChristenUnie politicus Roy Pruisscher zal plaatsnemen in de jury, aan het eind van de activiteit wordt een prijs uitgereikt aan de beste debater en de persoon met de meest originele inbreng.

In totaal worden er op de avond 3 thema’s besproken Bereikbaarheid en OV, mentale gezondheid en (last but not least) Drentse onafhankelijkheid. Het debat is voor alle Drentse leden en geïnteresseerden jonger dan 30. De locatie is het stadhuis van Assen, makkelijk bereikbaar vanaf het station.

Drentse jongerenafdeling
Jerke Setz, raadslid voor de ChristenUnie in Assen, laat weten dat de activiteit ook een eerste stap is richting het oprichten van een Drentse politieke jongerenbeweging. Dat is een belangrijke stap om de politiek in Drenthe nog meer te betrekken bij de beleefwereld van jongeren. Setz: “Je ziet gewoon dat jongeren vaak aan het kortste eind trekken bij politieke beslissingen, omdat ze niet meepraten.” Het Asser raadslid is ervan overtuigd dat jongeren veel meer invloed hebben dan ze denken. “Ik hoor vaak dat er geen jongeren komen omdat de politiek saai en ontoegankelijk is, maar volgens mij is het omgekeerde net zo waar. De politiek is saai en ontoegankelijk omdat er geen jongeren zijn. Zonde! Schud de boel eens op, maak wat lawaai, want het kan echt anders!”

PerspectieF nodigt iedereen uit om deel te nemen aan het debat en om hun ideeën en meningen te delen. Aanmelden kan via deze link: https://forms.gle/BdFZTdpnQaeCKcF86