Blij met behoud kazerne Assen

taart kazerne Assen.jpeg
Door Bernadette van den Berg op 6 februari 2023 om 23:08

Blij met behoud kazerne Assen

Maandag hebben we samen met Nico Drost (Tweede Kamerlid), Bouke Weening en Jerke Setz (ChristenUnie Assen) taart gebracht bij de Johan Willem Friso kazerne in Assen, want deze blijft toch open! Dat is heel goed nieuws, en mede door veel inzet van Gertjan Segers en #teamcu gelukt.

Het is heel goed nieuws dat de Johan Friso Kazerne in Assen open blijft. Hierdoor blijft belangrijke werkgelegenheid in Drenthe behouden. Doordat er flink geïnvesteerd wordt in de kazernes in zowel Havelte (250 miljoen) als Assen (75 miljoen), geeft dat ook vertrouwen voor de toekomst. Ook wordt er gesproken over de komst van meerdere rijksdiensten en een rijkshub. We wachten met belangstelling af wat dat precies betekent.

En hoewel de opleidingspoot naar Havelte verhuist en er ook flink geïnvesteerd wordt in de kazerne van Havelte is het verdwijnen van het 45 Pantserinfanterie-bataljon uit Havelte wel pijnlijk.
De ChristenUnie heeft zich zowel lokaal, provinciaal als landelijk ingezet voor het behoud van de kazerne en de werkgelegenheid bij de kazernes. Bernadette van den Berg, fractievoorzitter ChristenUnie Drenthe: Toen wij hoorden van de plannen om de kazerne in Assen te sluiten hebben wij direct contact gezocht met de ChristenUnie in Den Haag. Gert-Jan Segers heeft zich hoogstpersoonlijk hard gemaakt voor het open houden van de kazerne in Assen. En mede dankzij zijn inzet en de eensgezindheid in Drenthe, is het plan van tafel gegaan en ligt er nu een alternatief plan, dat zorgt voor duurzame werkgelegenheid in Drenthe.

Naast oud-fractievoorzitters Gert-Jan Segers en Arie Slob, maakte ook het Groningse ChristenUnie-Kamerlid Stieneke van der Graaf zich eerder sterk voor het behoud van de kazerne in Assen.