ChristenUnie Drenthe kiest met lijst voor ervaring én vernieuwing

Groepsfoto ALV kandidatenlijst
Door Bernadette van den Berg op 17 november 2022 om 12:00

ChristenUnie Drenthe kiest met lijst voor ervaring én vernieuwing

Met gepaste trots kunnen we u melden dat de leden van de ChristenUnie Drenthe op woensdagavond de kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2023 hebben vastgesteld. We zijn blij met een lijst vol gepassioneerde en kundige mensen. Huidig fractievoorzitter Bernadette van den Berg (39) is opnieuw als lijsttrekker verkozen.

Voorzitter van het bestuur Gert Jan Bent is blij met de instemming van de leden: "Met deze lijst kiest de ChristenUnie voor ervaring én vernieuwing". Met Van den Berg heeft de ChristenUnie een ervaren politicus die met overtuiging het sociaal-christelijk geluid van de partij kan overbrengen. Van den Berg: "Ik heb er veel zin in om met dit team de verkiezingen in te gaan en in verbinding met onze mede-inwoners van Drenthe te zoeken naar het goede voor Drenthe".

Op plek 2 staat Gerben Brandsema uit Meppel, die tot voor kort fractievoorzitter in de stad Groningen was. Ook Karolien Pouwels uit Hollandscheveld op plek 3, heeft veel politieke ervaring als raadslid en fractievoorzitter. Tjisse Stelpstra, huidig gedeputeerde namens de ChristenUnie, is op plek 27 de lijstduwer. Hij heeft aangegeven opnieuw beschikbaar te zijn als gedeputeerde.