Aandacht voor de Nedersaksenlijn

CU Drenthe.jpg
Door Webredactie Drenthe op 28 oktober 2023 om 14:31

Aandacht voor de Nedersaksenlijn

Zaterdag 28 oktober heeft een enthousiaste groep ChristenUnie leden op een ludieke manier aandacht gevraagd voor de Nedersaksenlijn. Ook ChristenUnie Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf was hierbij aanwezig.

PerspectieF (de jongerenclub van de ChristenUnie) heeft het initiatief genomen voor deze fiets-/wandeltocht. Samen met een aantal lokale fracties en de provinciale ChristenUnie fracties Drenthe en Groningen, is het plan uitgewerkt.

Op 28 oktober was het dan zo ver! Een enthousiaste groep ChristenUnie-leden ging op pad. Iedereen kon zelf bepalen welk deel van de route ze gingen wandelen of fietsen. De route startte in Emmen en liep langs de geplande trajecten van de toekomstige Nedersaksenlijn: Emmen - Weerdinge - Ter Apel - Musselkanaal - Nieuw Buinen en eindigde in Stadskanaal. Ook Tweede Kamerlid Stieneke van der Graaf die zich al jaren inzet in Den Haag voor de komst van de Nedersaksenlijn, heeft een deel van de route meegelopen.

De deelnemers hebben genoten van het landschap, de frisse herfstlucht, en de gesprekken onderling.

F9iwcMlWwAAaSfp

F9i_nVCWsAAEaE8